Over ons

Geschiedenis

We zijn in 2004 begonnen als zolderkameronderneming en stap voor stap uitgegroeid tot de huidige GemTech Groep. Het begon simpelweg met oplossingen bedenken.

Nét afgestudeerd in Hogere Informatica, begonnen Ewout Hooijer en Johannes Diepeveen met Cedrik de Haas (†2009)  aan de uitdaging van een eigen bedrijf. Hun doel: maatwerk software leveren en optimaliseren, zodat bedrijven konden profiteren van een naadloos aansluitend systeem.

Het jonge bedrijf ontwikkelde zich snel verder en bouwde een waardevol netwerk op. Zo werd in 2005 De Indruk geboren, initieel een samenwerkingsverband van verschillende bedrijven. Bij De Indruk konden klanten terecht voor woord, beeld en techniek; een uniek totaalconcept. Nog steeds levert De Indruk deze diensten, aangevuld met marketing en inmiddels volledig op zichzelf.

Ondertussen ging de tak van softwareontwikkeling gewoon door. Eén van onze gevestigde systemen, een softwaresysteem voor het onderwijs dat al in 2005 was gelanceerd, bleef groeien. Dit succes trok ons in 2011 over de streep: Intergrip was nu officieel een apart bedrijf.

In 2015 volgde de derde BV: Emendis. Alle maatwerk systemen en softwarematige oplossingen hadden nu ook een duidelijke thuisbasis. Vanaf dat moment stonden alle drie de bedrijven op eigen benen, met een duidelijk eigen karakter en een eigen klantenkring.

De personen achter GemTech

Ewout Hooijer (1981) en Johannes Diepeveen (1981) staan aan het hoofd van de GemTech Groep. Met als basis hun gezamenlijke passie voor techniek, automatisering en continue verbetering, geven ze de drie afzonderlijke bv’s richting en samenhang.

Een mooie term voor hun stijl van ondernemen is next-step business builders. Ewout: “Als we op een bepaald punt zijn, kijken we naar de volgende stap en dan gaan we daar naartoe bouwen. Elke keer een stapje verder.”

Johannes: “Aan iets bouwen wat groter wordt, wat beter wordt, dat vind ik echt leuk. De hoofdlijnen en kaders neer te zetten waarbinnen mensen goed kunnen werken.” Johannes’ natuurlijke neiging naar automatiseren en optimaliseren is verweven met de manier waarop hij onderneemt. “Ik hou van nieuwe dingen. Het mag elke keer anders zijn, met nieuwe structuren die de oude vervangen… Wat mij betreft is elk jaar beter dan het jaar ervoor.”

Een onderneming die blijft groeien, wordt uiteraard complexer. Juist die diversiteit en uitdaging houden Ewout en Johannes scherp. En de belangrijkste zaken blijven constant, zoals maatwerk oplossingen voor klanten bedenken.

Ewout: “Gave dingen maken, dat motiveert me. Toegevoegde waarde leveren; dat wat de klant echt nodig heeft, niet alleen wat hij vraagt. Dat vraagt een stukje eigenwijsheid. Maar het snijvlak van iets maken wat volledig in het belang van de klant is en waar je tegelijkertijd zelf echt blij van wordt, die synergie: dat is echt gaaf.”

Het snijvlak van iets maken wat volledig in het belang van de klant is en waar je tegelijkertijd zelf echt blij van wordt, die synergie: dat is echt gaaf.

Het GemTech DNA

Bij het oprichten van een bedrijf, moet je weten waar je voor staat en wat je echt belangrijk vindt. Die waarden vormen het DNA voor de complete GemTech Groep.

Wat dat betekent, zo’n gedeeld DNA, dat kunnen we je heel goed uitleggen. Voor elk bedrijf is de basis hetzelfde. Die basis gaat over wat we belangrijk vinden: een viertal pijlers.

  • Producten
    We leveren mooi werk en goed werk. Van kwaliteit wordt iedereen blij.
  • Klanten
    Klanten zijn met ons ingenomen. Ze zijn tevreden over onze complete service en we groeien samen verder: co-creatie levert geregeld mooie nieuwe producten op.
  • Medewerkers
    Onze medewerkers gaan met plezier naar hun werk. Mensen zitten op hun plek en voelen zich thuis in het team.
  • Financiële gezondheid
    Een goede balans tussen inzet en resultaat en een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij.

 

Enthousiast over ons verhaal en benieuwd of we een werkplek voor je hebben?

Bekijk de vacatures